Reflexintegratie met behulp van Bodymap

Reflexintegratie met behulp van Bodymap 3-11-2021 Basisschool Bosdael, Reuver Projectomschrijving “Het kijken vanuit de bodymap-bril geeft ons meer inzicht waarom iets niet lukt en kunnen we gerichter op zoek naar oplossingen. Kinderen genieten van meer ruimte en het leren vanuit hoofd, hart en handen”   Alle kinderen van Limburg verdienen een rijp zenuwstelsel aan de…

Lees meer

Doorlopende leerlijn Talentontwikkeling

Home / Marktplaats / Doorlopende leerlijn Talentontwikkeling Doorlopende leerlijn Talentontwikkeling april 2021 * Bernard Lievegoed College share: Projectomschrijving Leerroute VWO in de heterogene klassen van het Bernard Lievegoed College. Waar leerlingen met uiteenlopende niveaus in een klas zitten, zie je doorgaans dat de leerling met het hogere niveau niet zonder meer op het bij hem…

Lees meer

Stevig in je schoenen staan: een Spring Jaar voor getalenteerde leerlingen

Home / Marktplaats / Stevig in je schoenen staan: een Spring Jaar voor getalenteerde leerlingen Stevig in je schoenen staan: een Spring Jaar voor getalenteerde leerlingen 17-03-2021 Innovo en Bernardinus College share: Projectomschrijving Het realiseren van een Springjaar voor (hoog) begaafde leerlingen uit het PO die al dan niet versneld het PO hebben doorlopen en…

Lees meer

Twee werelden, een taal

Home / Marktplaats / Twee werelden, een taal Twee werelden, een taal 15-03-21 * Heerlen Innovo share: Projectomschrijving Binnen het onderwijs komen wij er steeds meer achter dat het versterken van executieve functie bij kinderen een van de sleutels is voor het succesvol doorlopen van de basisschool en het voortgezet onderwijs. Executieve functies zijn een…

Lees meer

Leer- luchthaven; leeromgeving voor 0-100-jarigen

Home / Marktplaats / Leer- luchthaven; leeromgeving voor 0-100-jarigen Leer- luchthaven; leeromgeving voor 0-100-jarigen 17-03-21 * Blitterswijck Scholengroep Dynamiek share: Projectomschrijving Tijdens het event High Impact Teaching, 30 november 2019, in Ede, reflecteren Paul Delnooz en Hay  Freriks over het eigentijdse onderwijs. Mede naar aanleiding van de interactieve sessie met als  thema CAM (creatieve actie…

Lees meer

Ruimte geven is dichtbij blijven

Home / Marktplaats / Ruimte geven is dichtbij blijven Ruimte geven is dichtbij blijven 17-03-2021 Dendron College, Horst share: Projectomschrijving Elke leerling op het Dendron college verdient een coach. Nadat we in de bovenbouw met een coachproject gestart zijn willen we dit uitbreiden naar de rest van de school met als doel meer te profiteren…

Lees meer

ROML

Home / Marktplaats / ROML ROML 17-03-21 * Roermond ROER College Schöndeln share: Projectomschrijving Op veel scholen wordt in eigen beheer projectonderwijs ontwikkeld. Dit project zorgt voor samenwerking tussen scholen, zowel op niveau van personeel (kennis delen) als op het niveau van leerlingen (samenwerken met leerlingen van andere scholen). Het middel dat hiertoe gebruikt wordt…

Lees meer

Skills 4 the future

Home / Marktplaats / Skills 4 the future Skills 4 the future 17-03-2021, Roermond Roercollege Schöndeln share: Projectomschrijving Het project Skills 4 the Future heeft tot doel een doorlopende leerlijn en gezamenlijke aanpak van leraren op het gebied van competenties en vaardigheden voor alle leerlingen van de nieuwe gezamenlijke school te realiseren. Van mavo tot…

Lees meer

Doorlopende leerlijn Onderzoek & Ontwerpen: Midden- en Zuid-Limburg

Home / Marktplaats / Doorlopende leerlijn Onderzoek & Ontwerpen: Midden- en Zuid-Limburg Doorlopende leerlijn Onderzoek & Ontwerpen: Midden- en Zuid-Limburg 02-03-2022 Stichting Technasium, ROER college Schondeln, Graaf Huyn College, Bernardinuscollege, Sophianum, MUMC+, Fieldlab Robotics share: Projectomschrijving Stichting Technasium, ROER college Schondeln, Graaf Huyn College, Bernardinuscollege, Sophianum, MUMC+, Fieldlab Robotics Regio Roermond, Geleen, Heerlen, Gulpen en…

Lees meer

De hybride docent

Home / Marktplaats / De hybride docent De hybride docent 17-03-2021 Connect College Echt share: Projectomschrijving   In de huidige VO curricula  is er vaak te weinig aandacht voor 2 essentiële behoeften van leerlingen, namelijk  vakintegratie/overstijging en context. Leerlingen ervaren de inrichting van het onderwijs in gesplitste vakken vaak niet als logisch en zeker niet…

Lees meer